2015 Sausis
2015 Sausis
2014 METŲ APŽVALGA
2014 metais Lietuvos geležinkeliai, viena svarbiausių šalies transporto sistemų, minėjo net dvi sukaktis: Geležinkeliams Lietuvoje – jau 155-eri, o Nepriklausomiems Lietuvos geležinkeliams – 95-eri. 2014 metais AB „Lietuvos geležinkeliai" tapo nugalėtoja konkurse „Aš myliu savo įmonę".
Svarbiausi 2014 metų darbai:
1. Pradėtas eksploatuoti Eismo valdymo centras, kuriame organizuojamas ir valdomas visos šalies traukinių eismas, automatiškai sudaromi ir koreguojami traukinių grafikai, derinamos eismo pertraukos geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir remonto darbams, operatyviai reaguojama į susidariusias eismo saugumui ir efektyvumui pavojingas situacijas. Jis tenkina visus Europos Sąjungos geležinkeliams keliamus reikalavimus, užtikrina gerą techninę sąveiką tarp nacionalinių tinklų ir Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T);
2. Baigti pagrindiniai intermodalinių terminalų Vilniaus ir Kauno viešuosiuose logistikos centruose įrengimo darbai, vykdomi baigiamieji darbai, formuojama terminalų valdymo struktūra, numatoma, kad logistikos centrai pradės savo veiklą ateinančių metų pradžioje. Tokio tipo intermodalinių terminalų, neturi nei Latvija, nei Estija, ypač įvertinant tai, kad Kauno intermodaliniame terminale bus užtikrinta Europoje ir Rytuose naudojamų skirtingo standarto geležinkelių sąveika;
3. Šias metais kombinuotas transporto traukinys „Vikingas" pripažintas geriausiu Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektu Europos Sąjungos mastu. Taip pat įvykdytas pirmasis, bandomasis, kontreilerinio traukinio „Nemunas" reisas į Klaipėdą. Traukinio maršrutas: Koliadiči – Vilnius – Klaipėda (Draugystės st.) – Vilnius – Koliadiči. Naudojantis „Nemunu" kontreilerių gabenimui iš Klaipėdos į Koliadiči, ne tik trumpinamas krovinių pristatymo laikas gavėjams (važiavimo trukmė iki Vilniaus - 10 valandų, iki Klaipėdos – 18 valandų (įskaitant sustojimus pasienio postuose) – ženkliai greičiau nei važiuojant visą maršrutą automobilių keliais), bet ir mažinama tarša bei apkrova magistraliniame kelyje A1. Svarbiausi šio projekto privalumai: išvykimas/atvykimas pagal tiksliai suderintą grafiką, taupomas kuras, mažinama aplinkos tarša, vairuotojų poilsis, saugumas bei patogumas, suderinta technologija, visiškai pritaikyta infrastruktūra;
4. Šiais metais bus užbaigtas Integruotos krovinių gabenimo jūrų ir geležinkelių transportu informacinės sistemos sukūrimas (e. Krovinys). Projektu siekiama atsisakyti popierinių dokumentų ir realizuoti elektroninio parašo panaudojimą AB „Lietuvos geležinkeliai" krovinių gabenimo dokumentuose, o ateityje siekti galimybės naudoti elektroninį parašą ir tarptautinių vežimų dokumentų patvirtinimui. Informacinės sistemos – e. krovinys pagalba krovinius gabenantiems geležinkelių paslaugų naudotojams (krovinių terminalai, viešieji logistikos centrai, krovinio siuntėjai/gavėjai, ekspedijavimo įmonės ir kt.) bus realizuotos interaktyvios elektroninės paslaugos. Projekto metu sukurtos elektroninės paslaugos bus teikiamos nemokamai, o jų potencialas mažinant krovinių gabenimo sąnaudas ir efektyviau planuojant veiklą, skatins su krovinių gabenimu susijusias įmones jomis naudotis. Projektas įgyvendinamas kartu su partneriu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD);
5. Šiais metais baigti įgyvendinti visi 2007-2013 m. lėšomis dalinai finansuojami Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros projektai. Įgyvendinti projektai pagerinto geležinkelių infrastruktūros krovininio transporto pajėgumas, traukinių eismo saugumą, padidėjo Klaipėdos geležinkelio mazgo pajėgumas, įgyvendinti šiuolaikiniai eismo saugumo reikalavimai, sumažintas eismo įvykių skaičius bei neigiamas jų poveikis aplinkai;
Pasirašyta sutartis dėl bendros įmonės steigimo tarp Vilniaus lokomotyvų remonto depo ir Rusijos įmonės „TransKomplektHolding". Taip siekiama išsiplėsti pardavimų rinką į Rusiją, Uzbekistaną, Kazachstaną, Baltarusija, Ukrainą.KROVINIŲ VEŽIMO PLĖTROS PROJEKTAI IR KITOS INVESTICIJOS
- Bendrovė įsigijo 10 manevrinių lokomotyvų TEM TMH;
· Atliktas 242 vagonų kapitalinis remontas, iki metų pabaigos numatoma suremontuoti beveik 400 vagonų;
· Kenos stotyje įrengta automatizuota traukinių ir vagonų komercinės apžiūros sistema AKAS, leidžianti nestabdant sąstatų vykdyti krovininių vagonų apžiūrą;
- 45 platforminiai vagonai perdaryti į miškovežius, pritaikant juos miško produkcijai gabenti;
- 15 stočių klientams įrengti modernūs informaciniai terminalai;
- Užbaigti Radviliškio kuro bazės statybos darbai (projekto vertė – daugiau, kaip 19 mln. Lt);
- Panerių geležinkelio stotyje įrengta požeminė perėja;
· Pradėti Bugenių kuro bazės statybos darbai, IV šių metų ketvirtį numatoma pradėti Klaipėdos kuro sandėlio rekonstrukciją;
· Parengtas Šeštokų birių ir suverstinių krovinių perkrovimo terminalo techninis projektas, įgyvendinus šį projektą numatoma perkrauti krovinius, gabenamus skirtingų pločių vėžėmis;
Buvo vykdomi 7 krovinių ūkio objektų (pastatų, statinių ir kt.) rekonstrukcijos projektavimo darbai bei vyko eilės krovinių vežimo infrastruktūros objektų rekonstrukcija, privažiuojamųjų kelių remontas.
INTERMODALINIŲ TRAUKINIŲ PLĖTRA
· AB „Lietuvos geležinkeliai" per 2014 metus toliau vystė intermodalinius vežimus ir šiuo metu Bendrovė savo esamiems ir potencialiems klientams gali pasiūlyti 8- is konteinerinius traukinius: „Viking train"; „Vilnius Shuttle"; „Merkurijus"; „Saulė"; „Šeštokai Express" ,„Baltijos vėjas"; „Nemunas";
· Šias metais kombinuotas transporto traukinys „Vikingas" pripažintas geriausiu Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektu Europos Sąjungos mastu. Projektui skirtas Mokslinių tyrimų programos BESTFACT apdovanojimas. Intermodalinis traukinys „Viking train" – ekonomiškiausias ir greičiausias krovinio pristatymas tarp Klaipėdos ir Iljičiovsko. Vykdant Kombinuotojo traukinio „Vikingas" geografinę plėtrą prie šio projekto jau prisijungė Bulgarija, Moldova, šiais metais – Rumunija. Kitos šio projekto kryptys – Skandinavijos valstybės, Turkija, Gruzija, Azerbaidžanas.
· 2014 m. įvykdytas pirmasis, bandomasis, kontreilerinio traukinio „Nemunas" reisas į Klaipėdą. Traukinio maršrutas: Koliadiči – Vilnius – Klaipėda (Draugystės st.) – Vilnius – Koliadiči. Naudojantis „Nemunu" kontreilerių gabenimui iš Klaipėdos į Koliadiči, ne tik trumpinamas krovinių pristatymo laikas gavėjams, bet ir mažinama tarša bei apkrova magistraliniame kelyje A1. Važiavimo trukmė iki Vilniaus - 10 valandų, iki Klaipėdos – 18 valandų (įskaitant sustojimus pasienio postuose) – ženkliai greičiau nei važiuojant visą maršrutą automobilių keliais. Tai tampa ypač aktualu, kai pasienio punktuose susidaro eilės, kuriose vilkikų vairuotojai praleidžia net po kelias paras ar ilgiau. Svarbiausi šio projekto privalumai: išvykimas/atvykimas pagal tiksliai suderintą grafiką, taupomas kuras, mažinama aplinkos tarša, vairuotojų poilsis, saugumas bei patogumas, suderinta technologija, visiškai pritaikyta infrastruktūra. Traukinys „Nemunas" yra itin naudingas projektas ne tik vežėjams automobiliais, tačiau ir kitoms krovinio gabenimo procese dalyvaujančioms šalims (siuntėjai, gavėjai, ekspeditoriai), taip pat tausoja aplinką.
2014 METŲ RENGINIAI
Siekdama plėsti komercinę veiklą, plačiau viešinant teikiamas paslaugas ir pritraukiant naujus krovinių srautus, 2014 m. Krovinių vežimo direkcija su atskiru stendu dalyvavo šiose tarptautinėse transporto parodose:
· balandžio 22-25 d. „Transrussia" (Maskva);
· gegužės 8-10 d. „Transbaltica" (Vilnius);
· gegužės 21-23 d. „Tranzit-Transkazachstan" (Astana);
· birželio 18-19 d. „Transport and Logistic China" (Šanchajus);
· spalio 7-9 d. „Transportas ir logistika" (Minskas);
· spalio 15-16 d. „Logistic" (Stokholmas);
· lapkričio 19-21 d. „Logitrans" (Stambulas).
Krovinių vežimo direkcijos pastangomis buvo organizuoti tarptautiniai forumai:
· sausio 7 d. konferencija „Kontreilerinio traukinio „Nemunas" projekto vystymo ir plėtros galimybės" (Klaipėda);
· balandžio 2 d. Baltarusijoje veikiančių Kinijos Liaudies Respublikos įmonių atstovų delegacijos vizitas ir konferencija (Vilnius);
· balandžio 10 d. konferencija „Krovinių vežimo naujuoju „Rail Baltica" keliu tarp Lietuvos ir Lenkijos organizavimas" (Varšuva);
· gegužės 13 d. konferencija "Šilko kelias - ekonominio bendradarbiavimo pagrindas" (Vilnius);
· birželio 16 d. AB „Lietuvos geležinkeliai" atstovybės Pekine (Kinija) atidarymas. Kinijos - Lietuvos transporto forumas „Kinija – Lietuva: Šilko kelio ekonominė jungtis" (Pekinas);
· liepos 17 d. konferencija „Konteinerinio traukinio „Vikingas" vystymo galimybės ir perspektyvos" (Klaipėda).
Krovinių vežimo direkcijos vadovai dalyvavo ir skaitė pranešimus šiuose tarptautiniuose forumuose:
· vasario 6 d. forume Maskvos Pramonės ir Prekybos rūmuose Transporto ir Logistikos gildijai, LG paslaugų pristatymas;
· vasario 20-21 Projekto „Vikingtrain" plėtros forume (Stambulas);
· kovo 27-28 d. Transporto ir logistikos kongrese „TRANS CARGO" (Maskva);
balandžio 7-9 d. VII tarptautinėje konferencijoje „Naftos perdirbimas ir naftos produktų eksportas Baltarusijos Respublikoje – plėtros perspektyvos ir ekonominis efektyvumas" (Minskas)
· balandžio 10 d. „Bestfact" apdovanojimų ceremonijoje. 2014 m., balandžio mėnesį kombinuotojo transporto traukinys „Vikingas" pripažintas geriausiu Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektu Europos Sąjungos mastu (Paryžius);
· gegužės 14-15 d. „Vikingo" grupės pasitarime Sofijoje (Bulgarija);
· birželio 4-5 d. forume „1520 Strateginė partnerystė" (Sočis);
· birželio 25-27 d. Mokslinėje konferencijoje „Transport problems 2014";
· liepos 25 d. konferencijoje „Klientų aptarnavimo sistemos tobulinimas Baltarusijos geležinkelių transporte" (Minskas);
· spalio 10-12 d. Konferencijoje „Juodosios jūros konteinerių samitas 2014" (Odesa);
· spalio 15-18 d. FIATA pasauliniame kongrese (Stambulas);
· lapkričio 16 d. Tarptautinėje konferencijoje „Baku – Tbilisi – Kars geležinkelio jungtis – naujos galimybės Šilko kelio koridoriaus plėtrai" (Baku);
lapkričio 26-27 d. „Vikingo" grupės pasitarime Prediale (Rumunija).