Naujienlaiškių archyvas
Norėdami užsisakyti naujienlaiškį el. paštu, prisijunkite prie sistemos.
rugpjūtis - rugsėjis
Naujienlaiškis
rugpjūtis - rugsėjis
„Viking Train" plečia maršrutą iki Turkijos
Prie tarptautinį pripažinimą pelniusio „Viking Train" projekto prisijungia vis daugiau valstybių iš įvairių regionų. Jau rugsėjo mėnesį sausumos keliu intermodalinis traukinys „Viking Train" kursuos iš Lietuvos į Turkiją ir atgal. Tai – vienas iš svarbiausių uždavinių, kurį projekto partneriai ir operatoriai numatė veiksmų plane, skirtame „Viking Train" plėtrai. Pagrindinis šio plano tikslas – plėsti konteinerinio traukinio maršrutą Turkijos – Skandinavijos kryptimis.
Šių metų gegužės antroje pusėje Sofijoje (Bulgarija) įvykusiame Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Moldovos ir Rumunijos geležinkelių bei operatorių pasitarime buvo suderinti nauji sausumos maršrutai iš Turkijos į Lietuvą per Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos, Rumunijos, Bulgarijos teritorijas ir atgal.
Tolimesnės traukinio „Viking Train" perspektyvos sietinos visų pirma su augančiais konteinerinių pervežimų srautais visame pasaulyje. Viena iš papildomų traukinio plėtros galimybių yra Vilniaus viešojo logistikos centro įkūrimas, kuriame bus teikiamos ir apjungtos tiek geležinkelių, tiek kelių transporto paslaugos.
Kombinuotojo transporto traukinys „Viking Train" – bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių, uosto krovos kompanijų ir Klaipėdos, Odesos ir Iljičiovsko uostų projektas, geležinkeliais jungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Viking Train" vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Šiandien, transporto ir logistikos versle, intermodalinis traukinys „Viking train" žinomas, kaip ekonomiškiausias ir greičiausias krovinius pristatantis traukinys tarp Klaipėdos ir Iljičiovsko.
Projektas „Viking Train" 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas".
Šių metų balandžio mėnesį kombinuotojo transporto traukinys „Viking Train" pripažintas geriausiu Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektu Europos Sąjungos mastu. Projektui skirtas Mokslinių tyrimų programos BESTFACT apdovanojimas.
„Viking Train" operatoriai:
Lietuvoje – AB „Lietuvos geležinkeliai", krovinių ekspedijavimo departamentas „LG ekspedicija";
Baltarusijoje - Baltarusijos respublikinė transporto ekspedicinė įmonė „Belintertrans";
Ukrainoje - Ukrainos valstybinis transporto serviso centras „Liski", AB „Plaske", AB „Transkonteiner Ukraina"; AB „Ruskon Ukraina";
Bulgarijoje – „BDZ Cargo";
Moldovoje – „SE Railway of Moldova".
Rumunijoje – Rofersped S.A
Turkijoje – „BALO A.S."
„LG ekspedicija"
AB „Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijoje įsteigto Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija" tikslas – teikti ekspedijavimo ir kitas su tuo susijusias paslaugas, apjungiant geležinkelių, jūrų, kelių bei oro transportą, taip surandant optimaliausią krovinio pristatymo maršrutą bei trumpiausią galimą pristatymo laiką. Viena iš departamento užduočių yra glaudžių bendradarbiavimo santykių su stambiomis kelių transporto vežėjų kompanijomis, oro bei jūrų linijų bendrovėmis kūrimas ir plėtra: kuris suteikia galimybę ypač efektyviai vystyti krovinio pristatymo „nuo durų iki durų", pristatymo tiksliai laiku (just-in-time), pristatymo tik atskiru atveju (just-in-case), taip pat sandėliavimo, distribucijos, negabaritinių krovinių schemų sudarymo ir kt. papildomas paslaugas.
Ilgametė patirtis transporto rinkoje bei platus partnerių tinklas leidžia pasiūlyti klientams standartinių pilnų ir dalinių krovinių, didelio tūrio ir negabaritinių, pavojingų ir temperatūrinio režimo krovinių bei visų tipų jūrinių konteinerių pervežimą tiek į/iš Europos, tiek į/iš NVS šalis. Bendradarbiaujant su pagrindiniais jūrų linijų atstovais, „LG ekspedicija" teikia krovinių gabenimo jūra paslaugas itin palankiomis sąlygomis bei patraukliomis kainomis į bet kurį jūrų uostą pasaulyje. Kai ypač svarbus krovinio pristatymo laikas, klientams siūlomos oro transporto paslaugos – net iš tolimiausių kraštų kroviniai pristatomi per keletą dienų. Derinant visų transporto rūšių sąveiką randami optimalūs krovinių gabenimo sprendimai itin konkurencingomis kainomis.
Atsiradus poreikiui gabenamą krovinį sandėliuoti ar perkrauti, siūlomi nuosavi A tipo muitinės sandėliai, įprasti sandėliai, pritaikyti paletinių krovinių ant stelažų bei negabaritinių krovinių sandėliavimui, atviros krovinių saugojimo aikštelės, kuriose sklandžiai ir operatyviai atliekami krovos darbai. Šios paslaugos gali būti suteiktos ir užsienyje, partnerių sandėliuose, terminaluose.
Krovinių ekspedijavimo departamentas „LG ekspedicija" kiekvienam klientui garantuoja aukštą paslaugų kokybę, patikimumą, savalaikiškumą ir siekia ilgalaikio verslo bendradarbiavimo, užmezgant abipusiai naudingus ryšius.
Plėtojant kombinuotų vežimų traukinio „Viking Train" kryptį į Turkiją, „LG ekspedicija" siūlo kombinuotą maršrutą konteinerių gabenimui nuo Klaipėdos iki Haydarpasa (Stambulas) uosto (per Iljičevsko uostą), planuojamas konteinerių išsiuntimas 2014 metų rugsėjo pabaigoje.
Daugiau informacijos:
AB „Lietuvos geležinkeliai"
Krovinių vežimo direkcija
Krovinių ekspedijavimo departamentas „LG ekspedicija"
Tel.: (+370 5) 269 3231; (+370 5) 269 3244
El. paštas: [email protected]
Vilniaus intermodalinis terminalas - daugiau logistikos paslaugų ir galimybių verslui
Šie metai AB "Lietuvos geležinkeliams" ypatingi – minimas 95 metų jubiliejus, žymintis nepriklausomos Lietuvos geležinkelių pradžią. Jau rudenį pradės veikti vienas didžiausių ir brangiausių strateginių transporto objektų – Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT).
Greitis, technologijos ir konkurencija – trys principai, kuriais remiantis buvo pradėta šio svarbaus objekto statyba. Prognozuojama, kad šalies transporto sektoriui tai bus milžiniškas šuolis į priekį, leisiantis užsitikrinti lyderiaujančias pozicijas Baltijos ir Rytų Europos šalyse.
VIT turės svarbią įtaką šalies transporto sistemos strateginių objektų, kurie galės greičiau ir pigiau aptarnauti didelius krovinių srautus, atvykusius iš užsienio šalių, atsiradimui. Šalia terminalų bus plėtojami logistikos parkai, kuriuose veiks konkurencingos logistikos ar susijusia veikla užsiimančios Lietuvos ir užsienio įmonės. Veiks muitinės, kitų valstybės institucijų padaliniai. Koncentruotos logistikos paslaugos vienoje vietoje suteiks galimybę paskirstyti krovinių srautus į Rytų ir Vakarų rinkas.
Kroviniams konsoliduoti ir išskirstyti Vilniaus regione skirtame VIT ketinama diegti Europoje patikrintas modernias technologijas, įvežamus krovinius skenuoti specialiais aparatais, pagal pažangiausias pasaulines tendencijas automatizuoti ir kompiuterizuoti visas jame vyksiančias procedūras..
Lietuva krovinių gabenimo srityje tarp Rytų Europos valstybių užima pirmaujančias pozicijas. Mūsų transporto sektorius sukuria iki ketvirtadalio šalies BVP. Tokiais laimėjimais negali pasigirti jokia kita ES narė. Numatoma, kad pradėjus veikti VIT Lietuva dar labiau sustiprins savo pozicijas ir padidins krovinių srautus iki 100 tūkst. konteinerių per metus.
Krovinių gabenimas įvairiarūšiu transportu – šiuo metu pasaulyje pažangiausias sprendimas. Su naujausiomis technologijomis koja kojon žengianti Lietuva, kombinuotus krovinių vežimus galės išbandyti jau šių metų pabaigoje.
Daugiau informacijos:
Mindaugas Butnorius
Logistikos projektų skyriaus viršininkas
AB „Lietuvos geležinkeliai"
Krovinių vežimo direkcija
Mob. tel. +370 646 59935;
El. p. [email protected]
Rudenį bus testuojamas Kauno intermodalinis terminalas
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai" iki spalio baigs Kauno intermodalinio terminalo (KIT) statybas. KIT supaprastins ir pagreitins krovinių pervežimą įvairiarūšiu transportu ir, tikėtina, atpigins logistikos įmonių paslaugų įkainius. Kartu didins Lietuvos konkurencingumą tarptautinių krovinių pervežimų srityje. Bandomasis terminalo veiklos patikrinimas planuojamas lapkritį, o aktyvi terminalo veikla ir klientų aptarnavimas – nuo kitų metų pradžios.
Kauno intermodalinį terminalą bus siekiama išnaudoti kaip svarbų tašką aptarnaujant krovinių srautus nuo Centrinės Europos iki Azijos. Geležinkeliai jau greitai galės pasiūlyti mažesnius krovos įkainius nei uostai.
Intermodalinių pervežimų esmė – krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename transporto vienete, tačiau jo vežimui kombinuoti bent dvi transporto rūšis: geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio. Tokiu būdu krovinių perkrauti nereikia, patalpinti konteineriuose ir pakeitę transporto priemonę terminale, jie keliaus toliau. Tai reiškia, kad, tarkime, iš Rusijos atvykęs krovinys Kaune per 2-3 valandas bus perkeliamas į kitą traukinį ir tęs savo kelionę į Lenkiją ar kitas Europos šalis.
Krovinius perkelti nuo vienos geležinkelio vėžės ant kitos yra efektyviausia krovinių gabenimo priemonė. Kaune susikirs tiek „rusiškoji", tiek „europietiškoji" vėžės, tad jų gabenimas Vakarų ir Rytų rinkų kryptimis bus greitas ir paprastas.
KIT terminale jau pastatytas 40 t keliamosios galios krovos kranas. Tai vienas iš pagrindinių terminalo veiklos „instrumentų". Skaičiuojama, kad KIT bus galima perkrauti 55 tūkst. europinio standarto konteinerių (TEU) per metus. Terminalui pradėjus veikti planuojama, kad KIT perkraus ir paskirstys 5 tūkst. TEU. Šiuo metu likę tik aplinkos tvarkymo, smulkesni techniniai darbai. Baigta viaduko rekonstrukcija, nutiesti keliai.
KIT kombinuojamos kelios transportavimo rūšys leis labiau tausoti aplinką, nes krovinių gabenimas geležinkeliu ilgais atstumais yra ne toks teršiantis orą, kaip automobiliais. Siekiama, kad iki 2040 metų apie 50 proc. visų krovinių, vežamų daugiau kaip 300 km. atstumu, būtų gabenami labiau aplinką tausojančiomis priemonėmis. Taip tikimasi sumažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai, kelių apkrovimą ir kelio dangos gadinimą.
Daugiau informacijos:
Mindaugas Butnorius
Logistikos projektų skyriaus viršininkas
AB „Lietuvos geležinkeliai"
Krovinių vežimo direkcija
Mob. tel. +370 646 59935;
El. p. [email protected]
Susisiekite:
AB „Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcija
Tel.: (8 5) 269 2125, (8 5) 269 3244,
Faks. (8 5) 269 2588,
El. paštas: [email protected]