Vilniaus Viešasis Logistikos Centras

   Apie projektą

     Intermodalinių (įvairiarūšių) pervežimų esmė – krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename transporto vienete, tačiau jo vežimui kombinuoti bent dvi transporto rūšis: geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio. Tokiu būdu krovinių po vieną perkrauti nereikia, – patalpinti konteineriuose ir pakeitę transporto priemonę terminale, jie keliauja iki galutinio tikslo.
 
     Globalizacija lemia ilgėjančius prekių transportavimo maršrutus, o tai reikalauja naujų sprendimų, susijusių su efektyvesniu įvairių transporto rūšių panaudojimu. Siekiant tinkamos Lietuvos integracijos į bendrą Europos Sąjungos transporto tinklą, kuriamos sąlygos įvairių transporto rūšių sąveikai. Šiuo tikslu iki 2014 m. pabaigos bus įgyvendintas projektas „Intermodalinio terminalo Vilniaus viešajame logistikos centre projektavimas ir statyba". Jį įgyvendina AB „Lietuvos geležinkeliai", pasitelkdami ES Sanglaudos fondo paramą.
 

   Vizija ir tikslas

•     Lietuva – stipriausias logistikos centras Baltijos šalių ir Rytų Europos regione
•     Pagrindinis tranzito, krovinių gabenimo centras tarp Rytų ir Vakarų.

   Svarba

     Transporto rūšių integracija leis didinti krovinių mobilumą, efektyviau naudoti transporto priemones, gerinti krovinių gabenimo, muitinės paslaugų kokybę, mažinti krovinių gabenimo išlaidas, bendradarbiauti su įvairių verslo rūšių kompanijoms.
     Įsijungimas į tarptautinius tinklus: VIT ir Vilniaus VLC veikla padės didinti Lietuvos transporto ir logistikos sistemos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje.
     Lankstesni, efektyvesni verslo procesai, mažėjanti oro tarša, avaringumas, triukšmas.
 

   Nauda

 

 

   Projekto plėtra

    I etapas (2014 m.) – 54 ha Vilniaus m. savivaldybės teritorijoje, prie Vaidotų geležinkelio stoties, statomas sausumos konteinerinis intermodalinis terminalas su visa būtina infrastruktūra. Kuriasi įmonės, galinčios generuoti konteinerinį krovinių srautą.

•    II etapas – plėtojama viešojo logistikos centro (VLC) 104 ha teritorija iki pietinio Vilniaus aplinkkelio.
•    III etapas – plėtojama viešojo logistikos centro (VLC) 300 ha teritorija žemiau Vilniaus pietinio aplinkkelio.

 Vieta

     Vaidotų teritorija buvo pasirinkta dėl dviejų veiksnių – šalimais praeinančio geležinkelio (didžiausios Lietuvoje Vaidotų skirstymo geležinkelio stoties) bei šalia šios teritorijos planuojamo nutiesti Pietinio Vilniaus aplinkkelio. Krovinius geležinkeliais bus galima patogiai ir greitai vežti iš Klaipėdos uosto į Vilnių, Baltarusiją ir toliau į Rytus.

   Paslaugos

•    Konteinerių krova ant geležinkelio platformų ir puspriekabių
•    Jūrinių konteinerių, cisterninių konteinerių (tank konteinerių) ir šaldančių konteinerių aptarnavimas
•    Iki 45 d. nemokamas konteinerių saugojimas
•    Muitines paslaugos (A tipo atviras muitinės sandėlys)
•    Valstybines augalininkystes tarnybos paslaugos
•    Valstybines maisto ir veterinarijos tarnybos paslaugos
•    Dokumentų teikimo ir apskaitos galimybe per elektronine duomenų valdymo sistemą „Krovinys"

  Investuotojams

•  žemės sklypai nuomojami 99 metų laikotarpiui;
•  sklypus užstatyti su transportu ir logistika susijusiai veiklai vykdyti reikalingais pastatais įsipareigojama per ne ilgesnį nei trijų metų laikotarpį be galimybės sklypus pernuomuoti už aukštesnę kainą (išskyrus pridėjus paskaičiuotą infliaciją nuo nuomos sandorio pradžios);
•  kiekvienam klientui siūlomas išlygintas žemės sklypas su visomis būtinomis komunikacijomis (vandentiekis, nuotekų sistema, elektra, dujos), atvestomis iki sklypo ribos;
•  žemės sklypo subnuomos mokestis turi būti sumokėtas iškarto už visą nuomos periodą.


www.intermodalcenter.lt

 

Atnaujinta 2015-02-26