Kauno Viešasis Logistikos Centras

   Apie projektą

     Globalizacija lemia ilgėjančius prekių transportavimo maršrutus, o tai reikalauja naujų sprendimų, susijusių su efektyvesniu įvairių transporto rūšių panaudojimu. Siekiant tinkamos Lietuvos integracijos į bendrą Europos Sąjungos transporto tinklą, kuriamos sąlygos įvairių transporto rūšių sąveikai. Šiuo tikslu iki 2015 m. bus įgyvendintas projektas „Intermodalinio terminalo Kauno viešajame logistikos centre projektavimas ir statyba". Jį įgyvendina AB „Lietuvos geležinkeliai", pasitelkdami ES Sanglaudos fondo paramą. Šis projektas atitinka ir vieną iš svarbiausių ES bei Lietuvos siekių – mažinti kelių apkrovas ir didžiąją krovinių vežimo naštą perkelti geležinkeliams. Intermodalinių (įvairiarūšių) pervežimų esmė – krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename transporto vienete, tačiau jo vežimui kombinuoti bent dvi transporto rūšis: geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio. Tokiu būdu krovinių po vieną perkrauti nereikia, – patalpinti konteineriuose ir pakeitę transporto priemonę terminale, jie keliauja iki galutinio tikslo. Kauno intermodalinio terminalo (KIT) statybos Palemono kelyno teritorijoje padės užtikrinti Kauno VLC intermodalumą: nutiesus europinę „Rail Baltica" vėžę, Kauno VLC taps vienu stipriausių krovinių gabenimo, logistikos centrų Baltijos jūros regione.
 

   Vizija ir tikslas

     Vizija – prisidėti prie LR subalansuotos intermodalinio transporto sistemos dalių – logistikos infrastruktūros ir intermodalinio transporto ilgalaikės ir subalansuotos plėtros. Misija – integruoti visus transporto sektorius tuo didinant galimybes užtikrinti krovinių mobilumą, efektyvesnį transporto priemonių panaudojimą, logistikos ir susijusių paslaugų kokybę, gerinant Lietuvos, kaip tranzito valstybės patrauklumą ir konkurencingumą, geriau išnaudojant valstybės resursus ir mažinant krovinių gabenimo išlaidas ir sunkiųjų transporto priemonių poveikį aplinkai.
 

   Svarba

     Transporto rūšių integracija leis didinti krovinių mobilumą, efektyviau naudoti transporto priemones, gerinti krovinių gabenimo, muitinės paslaugų kokybę, mažinti krovinių gabenimo išlaidas, bendradarbiauti su įvairių verslo rūšių kompanijoms.
     Įsijungimas į tarptautinius tinklus: KIT ir Kauno VLC veikla padės didinti Lietuvos transporto ir logistikos sistemos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje.
     Lankstesni, efektyvesni verslo procesai, mažėjanti oro tarša, avaringumas, triukšmas, mažėjantis avaringumas.
 

   Nauda

 
 

   Projekto plėtra

•    I etapas – įrengiamas 1435 mm ir 1520 mm pločio geležinkelio vėžių intermodalinis terminalas su būtina infrastruktūra. Terminalo talpa 1120 TEU, privažiavimai nuo greitkelio "Vilnius – Kaunas – Klaipėda".

•    II etapas – nutiesus "Rail Baltica" vėžę, atsiras galimybė aptarnauti skirtingų vėžių sąstatus: europinės ir „rusiškosios." Įkūrus logistikos parką buvusioje Kauno industrinėje zonoje (Palemonas, Naujasodis) bei Kauno LEZ, bus sudarytos sąlygos transporto, logistikos bei kitas komercines paslaugas teikiančių įmonių efektyviai plėtrai.

•    III etapas – pasiekus 100.000 TEU/metus perkrovimų apimtis, bus plečiama konteinerinė sandėliavimo aikštė terminalo ir Kauno VLC teritorijoje.

   Vieta

     Palemonas Kauno rajone buvo pasirinktas kaip patogus šalies geografinis centras – čia puikiai išvystyta geležinkelio infrastruktūra bei patogus susisiekimas su pagrindiniais šalies keliais (A1 ir A6 greitkeliai, kt.), greta – I ir IX transporto koridoriai, tarptautinis Kauno oro uostas, gana netoli ir Klaipėdos, Kaliningrado jūrų uostai, atveriantys kelius į Vakarų, Rytų Europos rinkas, NVS šalis.
 

   Paslaugos

•    Konteinerių krova ant geležinkelio platformų ir puspriekabių
•    Jūrinių konteinerių, cisterninių konteinerių (tank konteinerių) ir šaldančių konteinerių aptarnavimas
•    Iki 45 d. nemokamas konteinerių saugojimas
•    Muitines paslaugos (A tipo atviras muitinės sandėlys)
•    Valstybines augalininkystes tarnybos paslaugos
•    Valstybines maisto ir veterinarijos tarnybos paslaugos
•    Dokumentų teikimo ir apskaitos galimybe per elektronine duomenų valdymo sistemą „Krovinys"
•    Konteinerių tiesioginis perkrovimas tarp 1435 mm ir 1520 mm vėžės platformų

   Investuotojams

•    žemės sklypai nuomojami 99 metų laikotarpiui

•    sklypus užstatyti su transportu ir logistika susijusiai veiklai vykdyti reikalingais pastatais įsipareigojama per ne ilgesnį nei trijų metų laikotarpį be galimybės sklypus pernuomuoti už aukštesnę kainą (išskyrus pridėjus paskaičiuotą infliaciją nuo nuomos sandorio pradžios);

•    kiekvienam klientui siūlomas išlygintas žemės sklypas su visomis būtinomis komunikacijomis (vandentiekis, nuotekų sistema, elektra, dujos), atvestomis iki sklypo ribos

•    žemės sklypo subnuomos mokestis turi būti sumokėtas iškarto už visą nuomos periodą.

     Kauno intermodalinio terminale įrengtas  40 t keliamosios galios krovos kranas. Ožinis kranas -  vienas iš pagrindinių terminalo veiklos „instrumentų", kurio paskirtis -perkrauti konteinerizuotus krovinius tarp konteinerių saugojimo aikštelės, geležinkelio ir autotransporto priemonių (vilkikų).
     Skaičiuojama, kad KIT bus galima  perkrauti 104 tūkst. europinio standarto konteinerių (TEU) per metus. Terminalui pradėjus veikti  planuojama, kad KIT perkraus ir paskirstys 5 tūkst. TEU.
     Ožinį kraną suprojektavo UAB „Baltic Cranes Industry" (Lietuva) ir „CEC Crane, Engineering and Consulting GmbH", pagrindines dalis pagamino lietuviai UAB „Baltic Cranes Industry", o krano valdymo sistemą – "Siemens" kompanija.
     Techninės specifikacijos: krano max. greitis – 120 m/min., tarpatramis – 45 m., aukštis – 25 m., masė – 415 t., keliamoji galia – 40 t.

www.intermodalcenter.lt

 

Atnaujinta 2017-08-21